SALAM DARI TANAH SUCI

AKU SAMBUT LAMBAIAN MU


Aku datang dengan dosa timbun berbongkal
Ku jejaki bumi suci mu dengan fakir ilmu yang mendangkal
Aku hadhir dengan maksiat tinggi menggunung
Ku kunjungi mu dengan kederhakaan hamba pada yang Agung.

Lidah yang kontang,tidak menyebut nama Mu sebanyak2nya.
Syukur yang longlai,tidak tergapai lautan nikmat Mu tanpa tepian.
Tutur yang angkuh,bagai tidek mengenal Keagungan Mu Maha Perkasa.
Laku yang tempang,Tidah patuhi restu Ynag Berkuasa Maha Pencipta.

Apa yang ku Bawa??

Sekadar jasad bersalut daging,miskinkan redha
Seraut wajah lesi,mengharap Ihsan rindukan cahaya
Sekeping hati berititk hitam,mohon limpahan zamzam pemebersih noda
Segunung hajat,setinggi langit,mohon ampun,mohon anugerah,mohon kurnia.

Lantas,
Inilah Aku hadhir
Menyambut Lambaian Mu.


Aku pohon Ilmu paling sempurna
Aku pohon keyakinan yang sebenar2nya
Aku pohon rezeki yang luas melimpah
Aku pohon Barang yang baik dan halal.

Aku minta hati yang Khusu' dan suci
Aku minta lidah yang sentiasa basah menyebut nama Mu
Aku minta Taubat yang bersungguh-sungguh sebelum mati
Aku minta ampun segala dosa.

Akumohon dan minta Keampunan dan Rahmat sesudah mati
Aku mohon dan mintakemaafan ketika di hisab
Aku mohon dan minta kejayaan mendapat Anugerah Syurga Mu
Aku mohon dan minta keselamatan dan perlindungan dari api Neraka Mu.

Amin,Amin,Amin Ya RabbalAlamin.


Paman.Makkatulmukarramah.6.8.09

Comments